“We merkten dat bezoekers niet meteen de juiste weg konden vinden als ze voor de eerste keer onze fabriek bezochten. Routes die voor ons vanzelfsprekend zijn bleken voor onze bezoekers vraagtekens op te roepen.”
– Jacqueline Theuns – Mertens, Senior Management Assistant
Coca-Cola European Partners Dongen.
Om een dergelijk vraagstuk goed te kunnen aanvliegen hebben we het complete terrein rondom de fabriek in kaart gebracht. We inventariseerden de punten waarop bezoekers zouden kunnen gaan twijfelen over hun route.
Per locatie hebben we samen met Coca-Cola European Partners de juiste informatie verzameld. Daarna hebben we per punt de desbetreffende producten vormgegeven, geproduceerd en geplaatst. Pas nadat de nieuwe signing aangebracht is hebben we de oude uitingen weggehaald.
Niet op elke locatie konden we werken met exact dezelfde producten maar door het grafische ontwerp eenduidig en consistent te houden hebben we toch de juiste herkenbaarheid weten te vinden. Naast routes zijn ook huisregels middels teksten en pictogrammen verwerkt om alle informatie voor bezoekers concreet en compact aan te kunnen bieden.
“We merken dat vooral het gedachtengoed achter de borden echt werkt. Zo hebben al onze poorten en deuren nu een unieke code, dit maakt de weg wijzen een stuk concreter. Ook het handhaven van onze huisregels is eenvoudiger nu ze voor iedereen zichtbaar zijn.”